26 Temmuz 2014 Cumartesi

KUŞ ÜZÜMLÜ KEK...Üzümler Garip Kalmasın Diye...

Bu blogda çeşitli zamanlarda bir çok kek tarifi paylaştım. Keklerde genellikle çeşitli meyveler ve kuruyemişler kullanırım. Meyve tabağında sona kalmış elmalar ile elmalı kek, portakalın suyu ile portakal kokulu kek yaptım. Her defasında gayem kek yapmaktı. Çünkü, çay sofralarında börek ve salatadan sonra mutlaka yaş pasta ya da herhangi bir çeşit kek gerekiyor. Yaş pasta daha ziyade doğumgünü kutlamalarında tercih edildiği için çay sofralarında kek yeterli oluyor. Diğer kültürleri bilmiyorum ama bizim kültürümüzde tatlının yeri cümlenin sonundaki nokta gibidir. Tatlı tabakları gelmeden yemek bitmez.



Bir tarihte, kurabiye kolay geliyordu. Tatlı, tuzlu kurabiyeleri büyük bir zevkle yapardım. En sevdiğim de kurabiye hamurunu yoğurmaktı. Kurabiyelerin mükemmel olması için hamurunun çok iyi yoğrulması gerekir. Ne olduysa oldu ben kurabiye pişirmeyi bıraktım. Hatta, onlarla tek tek nasıl uğraşıyormuşum diye şaşırıyorum.

Şimdi ise YAŞASIN KEK! hamur yoğurmak yok hamuru dinlendirmek yok tek tek şekil vermek yok sırasıyla malzemeleri çırp, tepsiye dök, sür fırına pişsin. Bu pratikliği beni cezbetti herhalde. Öyle cezbetti ki kurabiyeleri hayatımdan, mutfağımdan çıkardım.




Bir önceki Zeytinyağlı Biber Dolması başlıklı yazımda, dolma içinde kuş üzümünü sevmeyen yeğenimden bahsetmiştim. İşte, o dolmalara katamadığım kuş üzümlerini bir kenarda garip kalmış görünce nasıl değerlendirebilirim diye düşündüm. Hayatları boyunca dolmaiçlerine, tatlı süslemelerine katılmaktan başka bir şey bilmeyen kuş üzümlerine bir jest yapıp, onların adıyla anılacak bir kek pişirmeye karar verdim.

Kuş üzümlü kek, çok da güzel oldu. Keklerde çekirdeksiz kuru üzümü çokça kullanırım ve çok da beğenirim ama sanki kuş üzümü daha çok yakıştı. Simsiyah ve küçük olması kek içinde daha şık durdu. Her kek pişirişimde farklı lezzetler için malzeme arayışına girerken bu sefer malzemeyi yakınımda buldum.

Kuş üzümlü keki, mutluluğu uzaklarda aradığı için yanındaki gerçek aşkı göremeyenlere ithaf ediyorum!..



KUŞ ÜZÜMLÜ KEK

Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak yarıyarıya sıvıyağ ve süt
1 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı pirinç unu
1 yemek kaşığı mıısır unu
2 bardak un
yarım limon suyu
kabartma tozu
vanilya
1 paket kuşüzümü

YAPILIŞI:
Yumurtalar toz şeker ile iyice çırpılır.
Yağ, süt ve yoğurt ilave edilerek çırpmaya devam edilir.
Un elenir, kabartma tozu ve diğer unlarla karılır ve çırpma kabına ilave edilir.
Vanilya ve limon suyu ile yeniden karıştırılan kek hamuruna en son kuşüzümleri ilave edilir.
Üzeri kızarana kadar 180 derecede fırında pişirilir.

Afiyet olsun!





11 yorum:

  1. elinize sağlık,kekte hiç mısır unu ve pirinç unu kullanmadım,görüntüsü harika,denemem gerek,tekrardan elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ahhh sevgili Rabia kaç zamanlardır canım nasıl kek istiyordu bayramdan sonraya erteleyip duruyordum hep kek isteğimi.İlk işim kekinden yapıp sıcak sıcak yemek olsun kuş üzümlüde çok güzel olur diyorum benim damak tadıma çok çok uyar canım mutlu güzel hayırlı bayramlar diliyorum sevgi ile kal.

    YanıtlaSil
  4. Tatlı olmasına rağmen böreğe ,sarmaya,pilava koyduğum kuş üzümlerini belki de olması gerektiği yere koydunuz da kuş üzümleri '' Ohh'' dedi :) Keki daha çok kışın yapıyorum ama tatil dönüşü tarifinizi deneyeceğim.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Rabiacım kekin çok nefis görünüyor. Üzümlü kekleri ben çok severim. özellikle kek bayatladıkça kekin nemini çekmesi çok hoşuma gider. ellerine sağlık.
    Ramazan Bayramın mübarek olsun.
    Şeker tadında nice bayramlar diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Pirinç unu ilginç bir tarif olmuş. Sertleşmiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediğim tarifler başarılı olmazsa yayınlamıyorum, bahçe perim. Hele ki keklerim, istediğim kıvamda değiller ise mümkün değil insan içine çıkamazlar :))

      Sil
  7. Çok güzel düşünmüş ve yakıştırmışsınız. Kesinlikle normal üzümden daha iyi olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. çok başarılı bir paylaşım olmuş.
    Kuş İsimleri yöneticisi olarak başarılarınızın devamını diliyorum. Tags: erkek Kuş İsimleri - dişi Kuş İsimleri

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık.. Kekin yeri doldurulamaz ama ben kurabiyeleri de seviyorum.

    YanıtlaSil
  10. Doğru söylüyorsunuz tatlıyı yemeden doyduğumuzu anlamıyoruz. Ben hatta tatlı bulasmayınca bir kaşık pekmez falan yiyorum. Dediğiniz gibi kek çay sofralarının en asil eşlikçisiidr. Üzümlü kek de hep çocukluğumu hatırlatır galiba o zamanlar kek sadece üzümle yapılırdı. Elinize sağlık hikayesiyle, görselliğiyle süper.

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...