16 Mart 2014 Pazar

MİDYE BÖREK...Ben de yaptım!!!

Bu sayfalarda kendimi tek bir konuyla kısıtlamayıp özgür bıraktığım için -amiyane tabirle- her telden çaldığım için zaman zaman yemek tarifleri de yayınlıyorum. Bunlar genellikle annemden öğrendiğim yemek ve tatlı tarifleri. Uzun yıllardır, soframızda yer almış, anneden kızına silsile yoluyla geçmiş tarifler. Önceleri seyirci olarak daha sonra getir-götür yaptıktan sonra ustamın yani annemin mutfaktan elini-ayağını çekmesiyle iş başa düştü.


Bu durum benim hoşuma gitti mi?
-Hayır!
Daha önceleri de zaman zaman annemin yokluğunda yemek pişirirdim ve saatlerce özenerek pişirdiğim yemeklerin beş dakikada yenip, bitirilmesine çok bozulurdum. O günlerden beri yemek pişirme işini nankör bir iş olarak bellemiştim.
Gençlik işte!.

Mutfakta pratiğim geliştikçe yemek yapıp, ikram etmek hoşuma gider oldu. Eskisinden farklı olarak taze tüketilmesi için sofradakilere ısrarcı bile oluyordum. Yemekler bitince yenisini yapmanın, yeni tarifler deneyecek olmanın heyecanını seviyordum. Zaman içerisinde bir çok şey gibi bu düşüncem de değişti. Şimdi, her ne kadar taze tüketilmesi taraftarı olsam da bazen, dolapta bir kap yemek olması beni rahatlatıyor.


Annemden mecburen devraldığım mutfağa ilgim sonraları arttı. Evin günlük yemeğini pişirmek, misafirlere çay sofrası hazırlamak beni -argo tabirle- kesmiyordu. Kış hazırlıkları, yoğurt mayalamak gibi ekstra işlere de merak saldım ve yaptım da. Bunlar benim için farklı deneyimlerdi. Mesela, turşu kurmak gözümde büyüttüğüm bir işti. Halbuki, sadece istemek yeterliymiş. Hatta, "Ben de yaptım" başlıklı bir yazıyla da sizinle paylaşmıştım.


Bu defa, Midye börek için "Ben de yaptım!" diyebilirim. Midye börek tarifini ilk olarak nerede okuduğumu şimdi anımsayamıyorum ama bana çok karmaşık görünmüştü. Zordan korkan, kaçınan bir tarafım vardır ama bir taraftan da istediğim takdirde başaracağıma inancım tamdır. Ve geçenlerde değişik bir börek yapmak istediğim için bu Midye börek aklıma geldi. İyi ki aklıma geldi, iyi ki de denedim. Diğer börek tarifleriyle üç aşağı, beş yukarı aynı olan malzemelerle yapıldığı halde bu börek çok farklı bir lezzete sahip.


Yukarıda, bir gün önce hazırlayıp, buzdolabına kaldırdığım tepsinin fotoğrafı. Midye börek, aslında tüm okuduğum tariflerde yufkaların dörde bölünmesi ile yapılıyor. Bu şekilde börekler büyük olduğu için ben yufkaları sekize böldüm ama böreğin sarılması biraz zor oldu. Bir yufkadan dört adet yapılırsa görünüş bakımından daha başarılı olacağı kesin.

Bu böreğin yapımına ilişkin çok açıklayıcı, hatta fotoğraflı tariflerini yemek bloglarında kolaylıkla bulabilirsiniz. Benim burada yapmak istediğim, karmaşık gibi görünen bu böreği denemenizi tavsiye etmek. Çünkü, görünüşü güzel, servisi kolay en önemlisi de lezzetli bir börek.

Daha ne olsun!


MİDYE BÖREK

MALZEMELER:

3 Yufka
2 yemek kaşığı Tereyağ
1 çay bardağı Su

İÇİ İÇİN:
Beyaz peynir
Maydanoz

ÜZERİ İÇİN.
Yumurta sarısı

YAPILIŞI:

Evvela tereyağ eritilir. Su ile karıştırılır.
Yufkalardan biri tezgah veya masanın üzerine serilir. Tereyağlı su yufkanın her yerine özenle sürülür.
Yufka dörde bölünür. Elde edilen üçgenlerin uç kısımları geniş kısma kadar parmak yardımıyla toplanıp, iki uç oluşturulur.
Bu iki uç üstüste getirilir. Ve üstüste gelen yere iç malzemesinden bir kaşık konur.
Sigara böreği sarar gibi sarılır.
Ters çevrilip, yağlanmış tepsiye dizilir.
Diğer yufkalar da aynı şekilde tepsiye dizilir.
Üzerlerine yumurta sarısı sürülür.
Orta sıcaklıktaki fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.

Afiyet olsun...



13 yorum:

  1. Elinize sağlık Rabia Abla, süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. bende sürekli yaparım ama hala yayına alamadım,artık alsam iyi olacak :) eline sağlık çok severim...

    YanıtlaSil
  3. manzara super..
    tadida oyledir eminim
    sevgiyle yenirse dokunmaz da :))))))))

    YanıtlaSil
  4. Zaman, insanin yasam bicimini de düsüncelerini de nasil degistiriyor degil mi????
    Yalnizca yemek degil,bütün ev isleri nankör,yikiyorsun kirleniyor,topluyorsun dagiliyor,pisiriyorsun bitiyor....
    ve yasam hep böyle gecip gidiyor.....
    Börek harika gözüküyor gercekten de,ellerine saglik sevgili Rabia...Yiyenlere afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  5. Sabahti boreklerinizi gordugum de ve actim. Siz tahmin edin ne hale geldim bu guzellikler karsisinda. Cok guzel gorunuyorlar, ellerinize saglik ve eminim bitmistir afiyet olsun. Sevgiyle

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık .çok güzel görünüyor. yapımı ve görünümü gerçekten birbirine çok zıt.bunu da yazınızda çok güzel dile getirmişsiniz.sıcak sıcak yendiğinde çıtır çıtır harika bir börek.yapılmasını şiddetle tavsiye ederim bende :))

    YanıtlaSil
  7. Cok guzel ve hos gorunuyor! Ellerinize saglik!

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık Rabia Hanım, ben de daha yapmadım ama buna biraz benzeyen pileli börek yaptım ben de:)

    YanıtlaSil
  9. Çok pratik, harika...
    Börek nefis görünüyor, ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  10. bir demeyen ben kaldım galiba ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Donmuş ürünler, derin dondurucularımız, hazır ürünler aslında çok kolaylaştırdı mutfak işlerini. Bana da moralim bozuk olduğu zamanlar terapi oluyor. Seçim akşamı yapmadığım şey kalmadı, gören, duyan yemeğe ordu gelecek zanneder. :)) Ama böreğiniz zahmetli ama çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. (Bu yazı yorum değildir. Bu yazı özel bir rica, özel bir dilektir.)
    34 yıl önce yazdığım ve Milliyet’in Karacan adına düzenlediği yarışmada mansiyon ödülü kazanan “Atatürkçü Düşünce Üzerine Bir Deneme” adlı eserimizi sizlerin değerli yorumlarıyla geliştirmek ve güncelleştirmek istiyorum.

    Birçokları Atatürkçü düşünceyi kendilerine göre yorumlarken birçokları da Atatürkçü düşünceyi yozlaştırmaya çalışıyor. Maalesef bu bilinçsizliklere, düzeysizliklere seyirci kalınıyor...
    Yıllarca öğretmenlik yapmış biri olarak seyirci kalmak üzüyor beni. Onun için karınca kadarınca bu konularda katkı sağlamaya çalışmak geldi içimden.
    Haftada bir kez olmak üzere toplam 12 hafta eserimden sayfalar yayınlamaya çalışacağım. Bu yazıları elekten geçirip yorumlarsanız eserimizi geliştirmeye sizlerin de değerli katkıları olacaktır.
    Teşekkürlerimle.
    Sabahattin Gencal (Emekli öğretmen)
    http://sabahattinnur.blogspot.com.tr/?zx=70cb33fd5ea16335

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...