16 Mart 2014 Pazar

MİDYE BÖREK...Ben de yaptım!!!

Bu sayfalarda kendimi tek bir konuyla kısıtlamayıp özgür bıraktığım için -amiyane tabirle- her telden çaldığım için zaman zaman yemek tarifleri de yayınlıyorum. Bunlar genellikle annemden öğrendiğim yemek ve tatlı tarifleri. Uzun yıllardır, soframızda yer almış, anneden kızına silsile yoluyla geçmiş tarifler. Önceleri seyirci olarak daha sonra getir-götür yaptıktan sonra ustamın yani annemin mutfaktan elini-ayağını çekmesiyle iş başa düştü.


Bu durum benim hoşuma gitti mi?
-Hayır!
Daha önceleri de zaman zaman annemin yokluğunda yemek pişirirdim ve saatlerce özenerek pişirdiğim yemeklerin beş dakikada yenip, bitirilmesine çok bozulurdum. O günlerden beri yemek pişirme işini nankör bir iş olarak bellemiştim.
Gençlik işte!.

Mutfakta pratiğim geliştikçe yemek yapıp, ikram etmek hoşuma gider oldu. Eskisinden farklı olarak taze tüketilmesi için sofradakilere ısrarcı bile oluyordum. Yemekler bitince yenisini yapmanın, yeni tarifler deneyecek olmanın heyecanını seviyordum. Zaman içerisinde bir çok şey gibi bu düşüncem de değişti. Şimdi, her ne kadar taze tüketilmesi taraftarı olsam da bazen, dolapta bir kap yemek olması beni rahatlatıyor.


Annemden mecburen devraldığım mutfağa ilgim sonraları arttı. Evin günlük yemeğini pişirmek, misafirlere çay sofrası hazırlamak beni -argo tabirle- kesmiyordu. Kış hazırlıkları, yoğurt mayalamak gibi ekstra işlere de merak saldım ve yaptım da. Bunlar benim için farklı deneyimlerdi. Mesela, turşu kurmak gözümde büyüttüğüm bir işti. Halbuki, sadece istemek yeterliymiş. Hatta, "Ben de yaptım" başlıklı bir yazıyla da sizinle paylaşmıştım.


Bu defa, Midye börek için "Ben de yaptım!" diyebilirim. Midye börek tarifini ilk olarak nerede okuduğumu şimdi anımsayamıyorum ama bana çok karmaşık görünmüştü. Zordan korkan, kaçınan bir tarafım vardır ama bir taraftan da istediğim takdirde başaracağıma inancım tamdır. Ve geçenlerde değişik bir börek yapmak istediğim için bu Midye börek aklıma geldi. İyi ki aklıma geldi, iyi ki de denedim. Diğer börek tarifleriyle üç aşağı, beş yukarı aynı olan malzemelerle yapıldığı halde bu börek çok farklı bir lezzete sahip.


Yukarıda, bir gün önce hazırlayıp, buzdolabına kaldırdığım tepsinin fotoğrafı. Midye börek, aslında tüm okuduğum tariflerde yufkaların dörde bölünmesi ile yapılıyor. Bu şekilde börekler büyük olduğu için ben yufkaları sekize böldüm ama böreğin sarılması biraz zor oldu. Bir yufkadan dört adet yapılırsa görünüş bakımından daha başarılı olacağı kesin.

Bu böreğin yapımına ilişkin çok açıklayıcı, hatta fotoğraflı tariflerini yemek bloglarında kolaylıkla bulabilirsiniz. Benim burada yapmak istediğim, karmaşık gibi görünen bu böreği denemenizi tavsiye etmek. Çünkü, görünüşü güzel, servisi kolay en önemlisi de lezzetli bir börek.

Daha ne olsun!


MİDYE BÖREK

Malzemeler:
3 yufka
2 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı su

İçi için:
Beyaz peynir
Maydanoz

Üzeri için.
Yumurta sarısı

YAPILIŞI
Evvela tereyağ eritilir. Su ile karıştırılır.
Bu karışım yufkanın üzerine her yeri ıslatacak şekilde özenle sürülür.
Yufka dörde bölünür. Elde edilen üçgenlerin uç kısımları geniş kısma kadar parmak yardımıyla toplanıp, iki uç oluşturulur.
Bu iki uç üstüste getirilir. Ve üstüste gelen yere iç malzemesinden bir kaşık konur.
Sigara böreği sarar gibi sarılır.
Ters çevrilip, yağlanmış tepsiye dizilir.
Diğer yufkalar da aynı şekilde tepsiye dizilir.
Üzerlerine yumurta sarısı sürülür.
Orta sıcaklıktaki fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.

Afiyet olsun...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...