14 Aralık 2013 Cumartesi

KABAK TATLISI...Sonbahara Yakışan Tatlı...

Bu yıl da sonbahar mevsiminin gelişiyle birlikte tatlı kabakları tezgâhlardaki yerlerini aldılar. Adetim olduğu üzere pazarı boydan boya yürüdüğüm için kabak tezgâhlarını tek tek uzaktan da olsa seyrettim. Satıcıların hepsi kendi mallarını ballandıra ballandıra övüyorlardı. Satıcılar müşterileri çekmek için tezgâhtaki kabaklarına övgüler düzebilirler ama tatlıyı pişiren biziz ve netice kötü olunca da üzülen biz oluyoruz. 



Geçtiğimiz yıl bazı kötü deneyimlerim olduğu için bu sene işi şansa bırakmak istemedim. Bunun için de Google'da ufak bir gezintiye çıktım ve birtakım bilgiler derledim. Tatlı kabakları bir çok adla anılıyorlar. Bal kabağı, Kestane kabağı ve Tatlı kabağı. Hiçbir şey bilmiyorsanız Kestane kabağı diye satılan kabağı satın alabilirsiniz. Kestane kabağı, tatlı olarak en iyi neticeyi veren kabak çeşidi. Tabii bunun için satıcınıza güveniyor olmanız gerekiyor.

Gelelim, derlediğim diğer önemli bilgilere; bazı çiftçiler, kabaklarını tam olgunlaşmadan, tarladan erken koparıp, pazarlara gönderirlermiş. Olgunlaşmamış, yani gelişimini tamamlamamış kabaklar ise pişerken suyunu çekmez bilakis su koyverir, piştiği zaman da lifli olurlarmış. Bu kabaklar pişiren için bir kabustur. Kabağın saldığı suyu çektirinceye kadar kaynatırsınız ama bu defa da çok kaynattığınız için şekerin karamelize olma tehlikesi vardır. Her şeye rağmen pişirip, ortaya çıkardınız diyelim bu sefer de liflenen kabak tatlısını pişiren dahil hiç kimse yiyemeyecektir.



Demek ki; kabak alırken tam olgunlaşmadan tarladan koparılmış kabaklardan uzak duracağız. Bunu anlamak için de yanımızda bulunduracağımız toplu iğneyi kabağın kabuğuna batıracağız. İğnenin batmaması, battı ise çıkmaması lazım. Çünkü, tarlada olgunlaşmış kabağın kabuğu sert olurmuş. Yanınızda iğne yoksa bu iş için tırnağınızı da kullanabilirsiniz. Soyulmuş, dilimlenmiş hazır paketlerdeki kabakları anlamak için de renginin koyu olması geçerli bir ipucuymuş. 




İyi bir kabak tatlısında olmazsa olmaz kabağın doğru seçimi başarıyla tamamlanmışsa pişirme şekilleri sadece teferruattır. En yaygın olan şekliyle tarifini vereyim.


Malzeme:

2 kg. kabak
3 su bardağı toz şeker
İri çekilmiş Ceviz

Yapılışı:

Soyulmuş, dilimlenmiş kabaklar iyice yıkanır.
Pişeceği tencereye kabak dilimleri yerleştirilir ve üzerine şekeri dökülür.
Bir gece bekletilen kabakların ertesi günü su salmış olduğunu göreceksiniz. 
Kabaklar kendi suyunda, yumuşayıncaya kadar tencerenin kapağı kapalı olarak orta ateşte pişirilir.
Yumuşayan kabaklar kısık ateşte suyunu çekene kadar tencerenin kapağı açık olarak pişirilir.
Tenceresinde soğuduktan sonra servis tabağına alınır.
İri dövülmüş ceviz ile süslenir.

Afiyet olsun! 




13 yorum:

  1. Rabiahanımcığım; ben tamamen şekersiz yapıyorum. Aralıklarla su kayıtıyorum ki tencereye yapışmasın. Malum, şekerle sulandırılmadığından sık sık yarım çay bardağı su eklemek gerekiyor. Ailecek alıştık bol cevizle tüketiyoruz. Mutlaka denemelisiniz. Önce garip gelecek ama damak buna alışınca bu sefer şekerlisini ağzınıza almak istemeyeceksiniz. :) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. O kadar tatlı yemiş olamama rağmen şimdi olsa da yesek dedim resmen :))

    YanıtlaSil
  3. Iyi bir kabak tatlisi gercekten de kabagin kalitesi ile alakali.Toplu igne püf noktasi aklimda artik.Tsk.ediyorum Sevgili Rabia...
    Kabak tatlisini bizde cok severiz,ben firinda yapiyorum ayni usul.Ellerine saglik,yiyenlere afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  4. Bu kadar kolay gözüken ama hiç başarılı olamadığım bir olaydır bu kabak tatlısı yapımı. :)) Ne yaparsam yapayım sulu kalıyor. Suyunu çektirmeye uğraşırken de kabak eriyor acaip bir şey oluyor. Elinize sağlık sizin ki süper gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önem verseniz elbette yaparsınız ama bence siz zor tariflerin insanısınız. İltifatkar yorum için teşekkürler :)

      Sil
    2. BAZI Kabak hemen şu çekmiyor. Ben Annemden gördüğüm usül ile yapıyorum. Sabaha kadar kabağı şekerli bırakmayız biz. Şekerini aralıklarla hafif kabağın üzerini örtecek kadar koyup hemen ocağa alır kısık ateşte 45 dakika ile 1 saat arasında pişiririz. Biz Rumeli göçmeniyiz. Rahmetli Ninem de Anneannem de böyle yapardı. En son Annem de tabii. ZATEN sabaha kadar şekerli suda bırakınca sonra Kabak su kokuyor ve kabağın o güzel kestane kabak dediğimiz lezzeti kayboluyor..Afiyet olsun.

      Sil
  5. Ellerinize sağlık benim de bir kabağım var köyden gelmişti iyi oldu gördüm hatırladım onu pişireyim bir ara eşimin en sevdiği tatlıdır, afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  6. Fantástica receta!!! Sana y sabrosa.

    YanıtlaSil
  7. kestane kabağı dışında olanlar bana çok tat vermiyor gerçekten kabağın cinsi çok önemli ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık.. Kabak tatlısına kim hayır diyebilir ki..:)

    YanıtlaSil
  9. Ben çok sevemedim bu tatlıyı ama pasta olarak çok seviyorum, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Aaa. Harika bilgi toplu iğne olayı mutlaka denenecek. Bu arada nefis görünüyor Ellerinize sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...