7 Kasım 2013 Perşembe

AYVA REÇELİ...Kuşbaşı Doğradım...Tadı Jöleli.

Yaz bitti, sonbaharın bu son ayında yazdan kalma günler yaşıyoruz ama kış kapıda. Kış mevsiminin çetin şartlarında evlerde mahsur kalırız korkusuyla olsa gerek kavanoz kavanoz konserveler, turşular, reçeller yaptık. Bu işlerin bir büyüsü var herhalde ki kendimi alamıyorum. Her boş kavanozu doldurdukça, görevini yapmış bir insanın rahatlığını hissediyorum.



Yaz meyvelerinden reçeller kaynattım. Mesela, Mürdüm Eriği Reçeli bunlardan biri ve tarifini de bu sayfalarda paylaştım. Reçelleri az şekerli ve meyve yoğunluklu yaptığım için bize reçel dayanmıyor. Yazın kaynattığım reçellerin hepsi bitti. 

Madem ki yeni reçel kaynatacağız pazara çıkıp, reçellik meyve bakmak lazım diyerek semtimizin pazarında dolaştım. Pazar yeri yine her sonbahar olduğu gibi yaz ile kış birbirine girmiş, karma karışık. Yaz ve kış sebzeleri tezgahlarda yanyana satılıyorlar. Daha pazarın girişinde sapsarı ayvaları görünce, başka bir meyve aramak aklıma bile gelmedi, kaynatacağım reçel belli oldu. 



Geçen yıl, ayvadan iki çeşit reçel kaynatmıştım. Biri, Meyve yoğunluklu, diğeri ise kabuğu ile beraber rendeleyerek yaptığım reçellerdi. Bu defa, ayvaları kuşbaşı doğradım ve yine az şekerle kaynattım. Bu demektir ki; yakında yine reçel kaynatmam icabedecek. 

Meyve yoğunluklu, az şekerli reçelleri kahvaltı sofraları haricinde de tüketebilirsiniz. Mesela, tatlı krizlerinde ağzınıza atabileceğiniz gibi kaymaklı olarak misafirlerinize ikram edebilir veya daha az kalorili olsun derseniz yoğurtla birlikte gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz, çok da nefis oluyor.

Reçelin tarifine gelince; 
2 kilogam ekmek ayvasını, çekirdek yuvalarını temizleyip, kabuklarını soyup, kuşbaşı doğruyoruz ve 2 bardak su ile sertliği gidene kadar kapağı kapalı tencerede pişiriyoruz. Daha sonra, yumuşamış ayvaların üzerine 5 bardak toz şekeri döküyoruz. Şeker eriyene kadar orta ateşte tuttuğumuz reçelimizi kısık ateşte kıvam alıncaya kadar kaynatıyoruz. İndireceğimize yakın, yarım limonun suyunu ilave ediyoruz. Bir iki taşım daha kaynattıktan sonra ocağı kapatıyoruz.

Afiyet olsun!

Not: 
1- Ayva tatlısı veya reçellerinde bir miktar ayva çekirdeğini tencereye ilave etmeyi ihmal etmeyin. Jöle yaptığı için kıvamı arttırıyor.
2- İki-üç tane limon tuzu tüm reçellere parlaklık verir.




9 yorum:

  1. Bizde reçeli bu şekilde pişiriyoruz
    Meyve yoğun oluyor
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. ben ayva ve patlıcan reçeline bayılırım, gözümü fotoğraftan alamıyorum öyle güzel görünüyorki; ellerinize sağlık, eminim nefis olmuştur.
    sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ,reçel harika görünüyor afiyetle güzel günlerde tüketin ,ellerinize sağlık çok severim :))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık sevgili Rabia dediğin gibi ani tatlı krizlerinde ayva talısı yerine de yenecek güzel renkli bir reçel olmuş,afiyetle yiyin,sevgilerimi bıraktım..

    YanıtlaSil
  5. Reçel konusunda bir terslik var bende kesinlikle beceremiyorum. :)) Bir de sizin yöntemle deneyeyim. Gerçi ayvayı fazla sevmem. Ama sizin görüntüler nefis ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Rabia,
    ben de ki bütün bos kavanozlari sana gönderiyorum ozaman:))
    Ayvaya bayilirim,benim de bu aralar yapmam gerek aslinda.
    Elinize saglik,recelleri bitirenlere afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  7. Ayva öksürüğü olanlar bu şekilde tüketebilir. Az şekerli haliyle. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Benim yaptığım ayva reçeli jöle gibi oldu acaba fazlamı kaynattım çekirdeğini içine atmadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla kaynattığınızı zannetmiyorum. Aksi takdirde, rengi doğal renginden kahve rengine dönerdi. jölesinin fazla olduğunu düşünüyorsanız az bir miktar suyla bir taşım kaynatabilirsiniz. Kıvamı normale döner. Afiyet olsun...

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...