9 Şubat 2013 Cumartesi

AYVA TATLISI... Ağız Tadı...

Semt pazarında, sapsarı renkleri ile gözlerimi alan ayvalardan reçel kaynatmak için seçerken, tatlısını da yaparım diye fazlaca almıştım. Reçeli kaynattım ve resimli tarifini de sizinle paylaşmıştım. Sıra gelmişti ayvanın tatlısını pişirmeye. Bugün yarın derken baktım ayvaların suları çekilecek, girdim mutfağa. 



Ayva tatlısını pişirmekte ne var! Oturtacaksın ocağın üstüne pişecek. Kolay! kolay da çok zaman alıyor ayva tatlısını pişirmek. Neyse, bu arada baktım benim meyve yoğunluklu reçel de bitmek üzere. Şekeri az olduğu için marmelat tadındaki reçelimi yemelere doyamadık ve kavanozun dibi gelmiş. Madem öyle, bu kış için son defa bir ayva reçeli daha kaynatmaya karar verdim.

Bir kış mevsiminin daha sonuna yaklaştık. Bu yıl ayva bolluğundan dolayı sert geçeceği söylendiği için kara kıştan son bir hamle bekliyorum ama çoğu arkadaşım kışın bittiğinde ısrarlılar. Hayırlısı diyelim ve başlayalım tatlımızı anlatmaya. 



İki kilogram ayvayı yıkadım, soydum, ortadan ikiye böldüm ve çekirdek yuvalarını temizledim. Ayvaları geniş bir tencerenin dibine yan yan dizdim. Üç bardak toz şekeri ayvaların üzerlerine paylaştırdım, çekirdekleri ve bir bardak suyu da ilave ettikten sonra ayvalar yumuşayıncaya kadar tencerenin kapağı kapalı olarak orta ateşte pişirdim. Ayvalar yumuşayınca, kapağı açtım ve gayet ağır bir ateşte üç saate yakın bir süre pişirdim.

Gelelim reçelimize, reçellerimi, bol meyveli sevdiğim için ya kuşbaşı doğranmış, ya da dilim halinde pişiririm. Bu defa, değişiklik olsun diye ayvaları rendelemeye karar verdim. 



Bir buçuk kilogram ayvayı, bir kaç su yıkadım ve kabukları ile birlikte rendeledim. Reçeli kaynatacağım tencerede dört su bardağı toz şeker ile karıştırdıktan sonra sabaha kaynatmak üzere kapağını kapalı olarak bıraktım. Sabah olduğunda ayvaların yeteri kadar su bırakmadıklarını görünce, bir bardak su ilave ettim ve kapağı kapalı olarak, rendeler yumuşayıncaya kadar orta ateşte pişirdim. Daha sonra kapağı açık olarak çok ağır ateşte kıvam alana kadar kaynattım. İndireceğime yakın, bir limonun suyunu ilave ettim ve bir iki dakika sonra ateşi kapattım.


Kışa veda etmek, mevsimin zor şartlarından kurtulmak manasına gelse de unutulmamalıdır ki; o zor dediğimiz günlerde sıcacık bir odanın penceresinden kar yağışını seyrettiğimiz romantik saatler, buz gibi soğuk havada sevgisiyle ısıtan sevgililer de vardı.




12 yorum:

  1. Sevgili Rabia,öylesine harika bir görüntü ki....
    Yiyenlere afiyetler olsun,iyi pazarlar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Gerçekten de iyi bir pazar geçirdik.
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. Reçeli, marmelatı, tatlısı hep çok sevmişimdir bu meyveyi. Ben hep ayvayı yemeye hazırım yani :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Güldürdünüz beni. Bu mübarek meyveyi neden böyle kötü bir benzetmede kullanmışlar ki sanki!

      Sil
  3. çok lezzetli gözüküyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sayfanızı gezdim, kolaylıklar diliyorum.
      Hayırlı işler...

      Sil
  4. Çok lezzetli görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten lezzetliydi, ne yalan söyleyeyim :))
      Ama yapımı çok kolay olduğu için herkeslerin de bu lezzeti tadabileceğini düşünüyorum.

      Sil
  5. benim kızlar da ayvaya bayılıyor (her şeyi de onlara göre ayarlıyoruz ),yaz için benim de aklımdan geçiyor biraz reçel yapmak.Ellerine sağılık,çok güzel gorünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlara güvenmek lazım, onlar ağızlarının tadını bilirler :))
      Sevgi ve selamlar...

      Sil
  6. Merhaba Rabia Hanım,

    Kış çocuğu olarak oldum olası ayva tatlısını sevmişimdir. Buradan bakınca o kadar harika görünüyor ki resmen alıp yiyesim geldi ama bu mevsimde bu tatlıyı bulmak çok zor:((

    Sevgiler.
    http://thelifebyhulik.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, kışı beklemek lazım. O zamana kadar, biz de bu mevsimdeki meyvelerle idare edeceğiz artık :))
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkürler.

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...