3 Mayıs 2015 Pazar

HEMŞERİM!... Nerelisin?

Taraf olmak. Herhangi bir tarafın adamı olmak nasıl bir duygudur? diye düşünürken dahi içim daralır. Bu şekil bir yaşamı tercih edenler çoğunlukta ve de herhangi bir şikayetlerini de duymadım. İnsanlarımız için aidiyet duygusu çok önemli. 
İş hayatında sıkça muhatap olduğumuz, hatta şehirler arası otobüs yolculuklarında da insanların kesinlikle birbirlerine sorduğu geleneksel bir soru vardır. 

-Nerelisin? 


 

Bence, soruyu soranın gayesi hatta beklentisi aynı coğrafi bölge veya aynı şehrin insanları olma ihtimalidir. Eğer durum istediği gibi ise küçükken kaybettiği bir çocukluk arkadaşını bulmuş gibi sevinir ve yanınızda kendini rahat hisseder. Yukarıda sorduğum "Bir tarafın adamı olmak nasıl bir duygudur?" sorusunun cevabı bence bu -Nerelisin? sorusunda gizli. 



Dünyanın diğer yerlerini bilemem ama benim yurdumun insanı evvela baba toprağına çok bağlı. Dolayısıyla baba toprağında doğan diğer insanlara da bağlılık hissediyor. Bu bağlılık ister istemez bir taraftarlık doğuruyor. Bu yanıyla bakarsak, bir tarafa ait olmak rahatlatıcı insanı güvende hissettiren güçlü bir duygudur. Çünkü birlikten kuvvet doğar. Diğer taraftan bu bir tuzak da olabilir. Taraftarlık, insanları küçük toplulukların içine hapseder ve kendi dışındaki insanları tanıma şansı bırakmaz.



Hal böyleyken de toplulukların birbirlerine düşman olmaları veya düşman edilmeleri kolaylaşır. Çünkü insanoğlu bilmediğinden, tanımadığından korkar, çekinir. Dolayısıyla, kötü niyetli güç odaklarının kasıtlı olarak çıkaracakları yalan-yanlış haberlere inanmak temayülündedir. Taraf olmak, aynı doğruları herhangi bir karşı düşünce, eleştiri üretmeden kabullenen insanlarla bir arada yaşamak düşüncesi beni daralttı ama çoğu insan bu şekil bir yaşamı tercih ediyor. 

Haklı da olabilirler. Tercihlerinden dolayı insanları yargılama hakkına sahip değiliz. Ancak şunu da bilmeliyiz ki; doğduğumuz aile ve çevre içerisinde hazır bulduğumuz maddi ve manevi varlıklarımız bizi diğer insanlara üstün kılmaz. Futbol taraftarı fanatikliği, hayatın diğer alanlarında yer bulmamalıdır. 


Bu vatan topraklarında doğmuş ve bu vatanda yaşamak isteyen herkes malından ve canından emin olarak yaşama hakkına sahiptir. 

Velev ki, sizin tarafınızda olmasın!







5 yorum:

  1. Yahu iki insan aynı cümleleri bu kadar kurabilir mi ben geçen gün böyle bir post yazdım sonra bunu başka zaman yayınlarım demiştim :) inanamadım nasıl böyle olabiliyor :))

    YanıtlaSil
  2. Ben de merak ettim şimdi. Yayınlayın da hep beraber okuyalım.:))

    YanıtlaSil
  3. taraf değilim tarafsız da değilim bu arada begenmez olur muyum harıka yazılarını zevkle okuyorum lınk blogumdasın sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki,tamamen tarafsızlık diye bir şey söz konusu olamaz. En azından hakkın tarafını tutarsınız, haksızlığa karşı. Benim karşı olduğum taraftarlık, bizden olsun, çamurdan olsun yaklaşımıdır. Körükörüne bir taraftarlık, insanı rahatlatan, emniyette hissettiren bir olgudur ama neticede kendi fikri olmayan, birey olamamış, sloganlarla yaşayan bir güruhun elemanı olmuş olursunuz. Kıymetli yorumlarınız ve iltifatınız için teşekkürler, benden de sevgiler...

      Sil
  4. Rabia hanımcığım. Daha çok devlet kuruluşlarında yaşanan ve de sanki sadece Türklere özgü bir laf bu.. Acaba yabancılarda "Hi maaan!! Where are you from" diye başlayan cümleleri yapıyorlar mı? İngilizce kitaplarında da bolca bu kelime var da..

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...